Een monteur met een hart van goud

Liesbeth Jochemsen 03 augustus 2022 Auteur
Ik las dit boek voor de groep Boeken toer lezen en recenseren van boeken van onbekende auteurs, waarvoor dank.
Monteursverhalen is een bundel zeer korte verhalen over de belevenissen van een verwarmingsmonteur. Theo, de auteur van dit boek en zelf verwarmingsmonteur, beschrijft tientallen ervaringen die hij meemaakte tijdens zijn werk als monteur. Hij komt op veel verschillende plekken en maakt van alles mee. Mooie dingen, maar ook droevige. Als monteur ziet hij veel. Uit dit boekje blijkt dat zijn werk meer is dan alleen een ketel repareren.
Naast veel verhalen staat een passende afbeelding. Voor welk bedrijf Theo werkt is overduidelijk. De bedrijfsnaam wordt geregeld genoemd en het boekje is gedrukt is de bedrijfskleuren.
Persoonlijk had ik het mooier gevonden als de regels waren uitgelijnd en hier en daar staat een enter op een verkeerde plek. Daarnaast vond ik het boekje veel te dun. Ik had graag meer willen lezen. Het enthousiasme van Theo maakt dit echter meer dan goed. Ik kan alleen maar hopen dat er altijd mensen zoals hij zullen zijn.
Alle opbrengsten van dit boekje gaan naar NCFS, de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting.

Meer recensies van Liesbeth Jochemsen