Find & Keep?

Maria 29 april 2024
Dit boek mocht ik lezen voor de Valentijnsprijs 2024.
Dating Travels is een novelle van het schrijversduo Nikky Fioole en Sara Goossens genaamd Fiona Gothfield.
Het verhaal is geschreven in de ik-vorm vanuit twee perspectieven nl. de hoofdpersonages Lucas en Babette. Boven elk hoofdstuk staat aangegeven welk personage aan het woord is.

Lucas en Babette zijn volgens hun omgeving beide toe aan een vaste relatie en worden door hen ingeschreven om via Dating Travels de ware liefde te vinden. Wanneer ze dan als match oog in oog komen te staan met elkaar lijkt hun gezamenlijk verleden in de weg te staan. Kunnen ze zich hier overheen zetten en maakt Dating Travels hun slogan “Find & Keep” waar?

De invalshoek van dit verhaal is origineel; een match vinden door samen op een blind date te gaan naar het zonnige eiland Mauritius. De schrijfstijl is luchtig, met gevoel voor romantiek en humor. De personages worden vooral qua uiterlijk goed beschreven, hun karakters komen minder goed uit de verf. Er zijn regelmatig zo’n plotselinge wendingen, dat het niet realistisch kan zijn, ik raakte niet echt bij hen betrokken. Af en toe had ik meer het idee dat het om reclame voor parfum ed. ging, dan om de personen. De merken daarvan werden (te) vaak besproken. De Vlaamse woorden zoals Nonkel Uca vond ik grappig en stoorden niet.
De omschrijvingen van de omgeving waarin de dates plaatsvonden waren beeldend, waardoor het leek of je erbij stond. Enige spanning wordt opgebouwd, omdat je lang moet wachten voordat je weet wat er precies in het verleden gebeurd is. Verder blijft het geheel oppervlakkig. Het verhaal had echt wel de nodige potentie, maar naar mijn mening kwam dit niet goed uit de verf.

Meer recensies van Maria