Lezersrecensie

Laat je met Frieda meevoeren op haar droomreis.

Maria 11 juni 2024
Frieda op droomreis naar de dino’s van Rosalie Koppendraaier is een vrolijke prentenboek voor kinderen tot 6 jaar. De illustraties zijn van Roel Steenbergen. Ik mocht dit boek lezen en jureren voor de Juno Kinderboekenprijs 2024.

Mijn kleinzoontjes zijn gek op dino’s, dus dit boek bleef niet lang onopgemerkt in de kast liggen. Wat een vrolijke cover en het meisje met de vinger tegen haar lippen maakt je meteen nieuwsgierig.

Frieda heeft een geheimpje. Ze kan namelijk door de tijd en ruimte reizen. Wanneer Frieda op droomreis gaat komt ze uit bij de dino’s van 65 miljoen jaar geleden. De dino’s hebben een probleem en zijn blij met Frieda haar komst. Ze vragen haar dan ook direct om hulp. Frieda weet raad.

“Als we positief blijven lukt het ons vast wel. Je moet het voelen in je buik en in je hart en zeker weten in je hoofd.” Je gedachten die hebben Superkrachten!

Frieda is een erg leuk prentenboek met prachtige illustraties die goed bij de tekst passen. De mooie, paginagrote sterrenhemel laat de kinderen meereizen op haar weg door de ruimte. De dino’s krijgen meteen een gezicht, de kinderen zien hoe de verschillende dino’s eruit zien. Ook ervaren ze verschillende gevoelens door de namen; aardige ankylosaurus, blije brachiosaurus, dappere diplodocus, twijfelende triceratops enz. Dit nodigt kinderen uit over hun eigen gevoelens te praten.
Thema’s als vriendschap, samenwerken en bovenal in jezelf blijven geloven zijn belangrijk bij de sociaal emotionele ontwikkeling van vooral jonge kinderen. Dit boek nodigt daarvoor uit.

Extra toegift is de QR-code aan het eind van het boek die je brengt bij de meditatie voor kinderen geschreven en ingesproken door de auteur.
Ga mee op droomreis en start jouw rustmomentje.

Meer recensies van Maria

Gesponsord