stille angst

Marieke Leest 09 november 2023
Een standalone, een boek zonder Erika Foster of Kate Marshall deze keer.

Een vrouw die haar man verliest trekt na zijn dood naar hun vakantiehuisje om er orde op zaken te stellen. Alleen gebeurt er vanalles waardoor ze zich niet veilig voelt en komt ze te weten dat haar man geheimen had.

Een thriller die bol staat van de actie en spanning. Het verhaal speelt zich voor een deel af op een eilandje in Kroatiƫ waar je zonder boot niet afgeraakt. Bovendien is er momenteel een onstuimige zee waardoor niemand er zich aan waagt om tot aan het eiland te komen. Als je daar dan ook nog eens zit met iemand die op je jaagt, dan is het onveiligheidsgevoel heel groot. Dit wordt echt heel goed beschreven. Het voelt op sommige momenten enorm beklemmend.

Is het altijd realistisch? Nee, Maggie weet te ontsnappen uit heel veel hachelijke situaties en ze had evenveel keer dood kunnen zijn. Omdat het hier een actiethriller is, vind ik de keuze voor een vrouwelijk hoofdpersonage ook wel tof. Ze doet het weliswaar niet alleen en krijgt op cruciale momenten hulp van mensen die ze kent. Het verhaal kent een paar verrassende wendingen maar het is toch vooral de actie die deze thriller bepaalt.

Heb ik de seriepersonages hier gemist? Eigenlijk niet! Het verhaal zit zo goed in elkaar, is spannend, leest als een trein. Kortom, ik vond dit echt een goede (actie)thriller. Ik kon dit uitstapje - wel nog steeds binnen het thrillergenre - zeker smaken. (Maar ik hoop toch snel weer wat te lezen van Erika en Kate natuurlijk)

Meer recensies van Marieke Leest