Meeslepende new adult romance met een diepere laag

Marte 01 mei 2024
(3,5*)
In 'Contrast' komen Kara en Luke elkaar tegen op het bruisende Pinkpop, waar ze een intense klik blijken te hebben. Ze denkt hem nooit meer terug te zien, maar hij duikt onverwachts weer op. Terwijl Kara worstelt met nare ervaringen met mannen uit haar verleden en Luke rouwt om het verlies van zijn beste vriendin, worden ze ook nog geconfronteerd met de uitdagingen van werk en huisvesting. Een relatie lijkt onmogelijk, tenzij ze beiden in staat zijn om hun emotionele bagage te verwerken.

In het tweede deel van de Hartstocht serie weet Liz Hartevelt je met haar soepele, toegankelijke schrijfstijl mee te nemen in een heerlijk new adult verhaal. Geschreven in de ik-vorm, afwisselend tussen beide hoofdpersonages, en voorzien van terugblikken, leer je ze beiden goed kennen. Kara studeert Engels, is iemand die initiatief neemt en een baanhopper is. Luke is op zoek naar een nieuwe plek om te wonen en te werken en hij rouwt om Noa. Het verhaal heeft een fijne opbouw die vanaf het begin nieuwsgierig maakt. De gebeurtenissen volgen elkaar snel op en de dialogen zijn gevat.

Daarnaast worden er erg veel bijpersonages geïntroduceerd met soms een eigen, korte verhaallijn waarin lichtjes andere thema's worden aangeroerd, zoals bij Florence en Sverre. Eigenlijk had het verhaal dit niet nodig en was het een beetje afleidend. Je hoeft niet perse het eerste deel te lezen, maar het voegt wel wat toe aan de ervaring. Het eerste deel gaat over Clementine, Kara’s huisgenote. Ik vind haar niet zo sympathiek overkomen, misschien had ik meer begrip voor haar gehad als ik het eerste deel gelezen had.

In ‘Contrast’ gaat het over liefde, vriendschap, schuld, schaamte, elkaar helpen en verwerken om verder te kunnen gaan en worden twee heftige onderwerpen op een realistische en niet al te zware manier belicht. Ik vind het een aanrader deze meeslepende new adult romance met een diepere laag, spicy moments en met festivals en een band als verfrissende rode draad.
(Dit boek kreeg ik van @loftpublishing in ruil voor een eerlijke recensie)

Meer recensies van Marte