Huiveringwekkend en onvergetelijk

Martijn '69 30 januari 2020
Huiveringwekkend, het verhaal van wat er gebeurd is in Lanzarote toen hij een kleuter was en zijn zusje een peuter. De oorsprong van HET, zoals Henning zijn angstaanvallen noemt. Met 170 pagina's geen al te dik boek, dus zou ik al snel te veel verraden. En dat ga ik niet doen. Je vraagt je af waarom, wat is er gebeurd en Juli Zeh weet die spanning tot het uiterste op te rekken, een gruwelijk verhaal vertellend. En net als je denkt dat je niet te weten komt wat er loos was...

Er zijn veel boeken die onderhoudend zijn, waar je je prima mee vermaakt, maar waarvan je na een tijdje weer vergeten bent waar het ook weer precies over ging. Nieuwjaar is niet zo'n boek, vergelijkbaar met de drama's van David Vann zijn het verhalen die je niet meer vergeet.

Meer recensies van Martijn '69