verrassend plot

melhartman-skynet-be 20 december 2019 Auteur
Het is het eerste boek dat ik van deze auteur lees, nadat ze aangeraden werd door een mede-recensent van deze blog. En ik heb er van genoten!

Er zijn een paar belangrijke spelers in het veld. Jana, officier van justitie. Zij heeft een vreemd verleden waarin ze opgevoed werd als een soort van kindsoldaat of moordenaar. Dat verleden deelt ze met Danilo, een man die in een psychiatrisch instituut zit na een paar geweldplegingen. Hoewel ze opgegroeid zijn als broer en zus, haten ze elkaar en willen ze elkaar het liefst vermoorden.

Daarnaast heb je ook nog de rechercheurs Mia en Hendrik. Hendrik heeft een gezin, Mia is alleenstaand en op zoek naar een partner. Elke van de personages hebben een sterk en typerend karakter, maar vooral Jana met haar vreemde gedrag vond ik het fascinerendst.

Het plot vond ik geweldig goed gevonden. Wie de dader is blijft lang een mysterie en ook waarom hij zo veel vrouwen vermoordt en hen dumpt in de rivier met hun benen aan elkaar genaaid.

Er is ook een perfect evenwicht tussen de stukken die gaan over de privésfeer van de personages en dat over de moordzaak. Het blijft spannend daardoor met hier en daar een rustpuntje.

Ik vind Schepp een goede thrillerschrijfster en zal voortaan haar boeken in het oog houden, omdat ze originele plots heeft en omdat ik de personages verder wil volgen.

Het is ook niet nodig dat je de vorige boeken van haar gelezen hebt om de levensloop van de personages goed te kunnen volgen.

Vier op vijf sterren!

Meer recensies van melhartman-skynet-be