Familiedrama

omimieke 04 februari 2020
Een boek die je na het lezen toch eventjes blijft bezighouden. We kunnen nog zo vaak zeggen en/of denken dat het niet belangrijk is waar je geboren bent, uit welk nest je komt. Dit boek bewijst het tegendeel. Het is een drama wanneer iemand kinderen op de wereld zet en totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft laat staan een opvoedende taak aankan.
De vader in dit gezin heeft totaal geen besef van normen en waarden, hij leeft totaal aan de rand van de maatschappij en sleurt zijn kinderen mee in zijn wereld van niets doen en overleven. De jongste zoon neemt de taak op zich om zijn oudere broer die van bij de geboorte zwaar beperkt is te helpen en te ondersteunen, wat algauw een hopeloze taak blijkt wanneer hij voortdurend ondermijnt wordt door de vader. het is een schrijnend verhaal, zo mooi geschreven, dat je het gevoel krijgt dat jezelf tekort schiet omdat je deze mensen geen helpende hand kan bieden. Gewoonweg prachtig verwoord.

Meer recensies van omimieke