Lezersrecensie

De schaduwlelie

Hanna en haar collega Erik krijgen een verdwijningszaak toegewezen. Jenny is ongerust wanneer haar man Thomas en hun zoontje Hugo niet thuiskomen.

Mysterie alom in een veelbelovende proloog. Wanneer daarna wordt doorgespoeld naar het heden, komt Hanna in beeld. Enkele details uit het eerste boek komen aan bod zodat je mee bent. Die opfrissing kwam goed van pas want ik herinnerde me amper iets van het eerste boek.

Hanna's vader heeft vroeger iemand vermoord en is intussen gestorven. Al vrij snel in dit boek spreekt Hanna af met een oude vriend van haar vader. Hij doet haar twijfelen of haar vader wel de echte moordenaar was.

Een tweede verhaallijn draait rond Lykke. De link met de andere personages is al snel duidelijk. Bovendien heb je snel door dat ook zij de nodige problemen ervaart. Ook Erik leer je beter kennen. Gezien hij een tijd alleen thuis is, heeft hij moeite met de eenzaamheid die hiermee gepaard gaat. Door de personages ook naast hun werk te leren kennen, vond ik ze meer realistisch overkomen.

Tussendoor wordt stukje voor stukje prijsgegeven hoe Thomas zijn laatste dag eruit zag. Hij wilde zijn leven beteren voor zijn zoontje, maar dat is totaal anders gelopen. Dat doet je, in combinatie met de info uit het onderzoek, almaar sneller verder lezen omdat je nieuwsgierig wordt gemaakt naar de ontknoping.

Uiteindelijk weten Hanna en Erik de zaak op te lossen, maar dat wordt hen zeker niet cadeau gegeven. Hanna wordt bovendien bedreigd, al wordt daar niet erg diep op ingegaan. Ik vermoed dat dit de aanzet is voor een volgend boek.

De thriller De schaduwlelie is de ideale mix tussen een intrigerend onderzoek en het privéleven van de rechercheurs. De verhaallijnen kwamen mooi samen en het geheel las erg vlot. Ik ben alvast benieuwd naar wat er nog te gebeuren staat voor Hanna in het vervolg!

Meer recensies van Our Library Belgium

Gesponsord