Intrigerend

patsi desiree 06 november 2022
Cover: Mysterieus, uitnodigend. Ik zou hem oppakken.
Schrijfstijl: Vlot leesbaar (altijd erg fijn) al stoort het soms dat er heel wat woorden teveel herhaald worden.
Verhaal: Intrigerend vanaf het begin. De auteur neemt ons, als lezer mee op een reis die we nooit hadden verwacht. Het woord: "Thriller" is naar mijn gevoel hier echt wel op zijn plaats. Het is een ongewoon verhaal met ongewone personen zodat je meegezogen wordt in een avontuur waarvan je hoopt dat het jou nooit zal overkomen. Dat het op waargebeurde feiten is gebaseerd, maakt het allemaal nog vreemder... nog intrigerender...
Eigenlijk bevat het hele verhaal best wel wat spionage tintjes, samenzweringen, dreiging, corruptie... alles wat een goede thriller nodig heeft.
Wat ik vooral knap vind, is dat dit een boek is zonder nutteloze sex-scènes, zonder overdadige geweld- en bloederige scènes... Dit verhaal heeft dat gewoon niet nodig. Het hoeft niet te shockeren om te shockeren... Het is spannend genoeg van zichzelf! Een verademing, want tegenwoordig lijkt het wel alsof het de norm is dat een boek overvloedig veel sex en extreem geweld nodig heeft... Dit verhaal bewijst dat dit absoluut niet zo is! (Waarvoor mijn oprechte dank aan de auteur)
Bedenkingen: Vele dubbele woorden hadden er best uitgemogen. Ook bepaald taalgebruik had ik graag anders gezien...Als auteur zelf kijk je daar over, dat weet ik maar al te goed, maar de redactie had dit wél moeten opmerken. Eigenlijk zou nog een laatste redactieronde een goed idee zijn geweest.
Dat terzijde echter want het doet absoluut geen afbreuk aan het verhaal

Meer recensies van patsi desiree