Vreemd (on)realistisch

patsi desiree 21 maart 2024
*Cover: Sprak mij aan hoewel ik niet kan zeggen waarom.
* Schrijfstijl: Vlotte pen, goed leesbaar
* Verhaal: De vaart zat er snel in.
- Ik houd wel van het feit dat het verhaal zich in Noorwegen afspeelt. Maakt het voor mij makkelijker om te lezen. (België maakt deze verhalen altijd zo ongeloofwaardig op de een of andere manier... maar dat is puur persoonlijk denk ik)
- Onderverdelingen vind ik erg goed gedaan. Aparte verhalen die de lezer alert houden en doen afvragen wat er gaat gebeuren... wat de bedoeling is.
- De uitleg telkens bij een nieuwe onderverdeling maakt het interessant. Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de Griekse mythologie maar ik heb heel veel nieuwe dingen opgepikt!
- Het wetenschappelijke deel gaat natuurlijk mijn petje te boven maar toch is het zo geschreven dat het iet of wat begrijpelijk is. Het is natuurlijk science fiction... maar... wat brengt de toekomst ons nog? Eerlijk: ik ben er een beetje bang voor.
- Ook deed het begin mij denken aan de dolle schutter op het Noorse eiland... ik moest een paar keer slikken onder het lezen...
- Het was moeilijk het boek weg te leggen. De aparte verhalen die tot de catastrofe leiden... Het doet nadenken... Of liever: het zou moeten doen nadenken!
- En dan het einde! Bangelijk! Maar dat heb ik graag: een open einde!
* Besluit: Ik weet nu weer waarom ik nooit van wetenschap heb gehouden!
* Toch één belangrijke opmerking: Ananas is HEERLIJK op pizza, Jimmy! Zoek volgende keer een andere metafoor!

Liefs
Patsi

Meer recensies van patsi desiree