Bizar

patsi desiree 14 maart 2023
*Cover: Erg tot de verbeelding sprekend. Het zwart-witte van de achtergrond, de gekleurde handen met daartussen een (gif)slang... intrigerend.
*Schrijfstijl: Zoals altijd als ik een nieuwe auteur lees, moet ik even wennen aan de schrijfstijl. Dat was hier erg snel het geval. Saskia is overduidelijk Vlaamse en dat merk je. Heel erg fijn!
*Verhaal: Het begint als een normale "feelgood" roman. Dat is het echter niet helemaal. Het is een verhaal waar ik tegelijkertijd stil, verbaasd en kwaad om werd. In eerste instantie dacht ik: het karakter van Laura lijkt op het mijne, ik zou hier precies hetezelfde doen... tot op een bepaald punt. Toen werd er een knop in mijn hoofd omgedraaid. Er is iets wat ik nooit zou kunnen vergeven, noch een plaats geven. Laat dat gezegd zijnde. Maar wat het voor mij erg dubbel maakte, was het herkenbare van een verhaal dat heel dichtbij gebeurde met iemand die mij heel erg dierbaar is. Het was niet precies hetzelfde, maar het werd voor mij heel erg moeilijk om waarheid en fictie te scheiden. Het beloven, de leugens, de nieuwe beloftes onmiddellijk gevolgd door het verbreken ervan en het blijven liegen... De mooipraterij... Het legde bij mij een open wonde bloot. Het kwam te dichtbij. Ik kon niet stoppen met lezen, wilde weten hoe Laura het uiteindelijk zou afhandelen...
Maar jongens, wat een verhaal! Twee dagen had ik nodig om die dikke pil van 489 blz uit te lezen!
Bedenkingen:Waar ik op mijn honger bleef zitten is Kenzo. Ik mis zijn stem in dit alles. Hij heeft dit ook meegemaakt... Hij moet deze feiten(moeilijk zonder spoileren) hebben opgemerkt. Dat er, op een enkele keer na, over hem gesproken werd, vind ik een gemis. Hij is een tiener... Die hebben oren en ogen overal én een uitgesproken mening. Dat miste ik dus... die bijkomende conflicten. (Maar dat doet geen afbreuk aan het verhaal hoor! Soms vergeet je gewoon dat er een Kenzo bestaat)
Besluit: Met "Vlucht" zet Saskia een verhaal neer waarvan je denkt: op waarheid gebaseerd? Serieus? Ik vraag me af... hoeveel procent is waarheid en hoeveel procent is fictie?
Want geloof me... ik weet uit ervaring dat sommige vrouwen erg veel en heel erg lang alles verdragen van hun man.(neen, ik niet. Vergeven en vergeten staan niet echt meer in mijn woordenboek)
En? Heb ik jullie hiermee benieuwd gemaakt? Dan is het hoog tijd om "Vlucht" aan te schaffen!

Meer recensies van patsi desiree