Amerikaans

patsi desiree 19 februari 2024
Ockhams Scheermes -> Chris Bossers

*Schrijfstijl: Deze auteur is nieuw voor mij, dus ik moest even wennen aan de schrijfstijl. Die beviel me wel. Ik houd van de korte hoofdstukken. Dat leest makkelijk in dit soort verhalen.
*Personages: Ook dat was wennen. De hoeveelheid onbekende personen die de revue passeerden was nogal overweldigend.
*Verhaal: Het begin was voor mij moeilijk. Ik kwam er niet echt in al moet ik toegeven dat de humor af en toe geweldig was! (Gif op een buttplug... ik ging even strike!) De personages waren echter overompelend en het geheel was moeilijk te volgen. Pas in hoofdstuk 29 kreeg ik de draad een beetje te pakken. (Gelukkig zijn de hoofdstukjes erg kort, dus dat valt mee)
Toch bleef het een kakafonie van personages die de revue passeerden en was het voor mij gewoon teveel om vlot te kunnen volgen. Ik vermoed dat het verhaal zich ook afspeelt in een wereld die boven mijn petje gaat, want ik vond het erg moeilijk om erin mee te gaan waardoor het voor mij een stuk spanning verloor die er voor anderen wellicht wel zal inzitten. China, Italiƫ, Albanezen... voor mij was het te veraf en ik zag niet meteen de link waardoor ik een verward gevoel had tijdens het lezen en af en toe terug moest gaan om te kijken of ik iets gemist had. Onbekend dus en eigenlijk voelde het een beetje als een Amerikaanse thriller aan. Alex zelf was dan weer wel goed weergegeven net als zijn therapeut. Vond ik een echte plus! Ook van Willy kon ik me een voorstelling maken. (Niet de sympathiekste persoonlijkheid maar soit)
*Besluit: Toen het boek uit was, met een heel onverwacht einde, al vielen wel alle puzzelstukjes op zijn plaats, voelde het voor mij opnieuw alsof ik een Amerikaanse thriller toesloeg. Je moet het maar doen, denk ik dan... de lezer zo in het ongewisse laten en dan de bom droppen die niemand zag aankomen!
Het is absoluut een boek dat bij de liefhebbers in de smaak zal vallen.
Chris Bossers weet het goed te brengen, is soms erg grof gebekt maar weet ook humor in het -toch wel zware- verhaal te verwerken.

Liefs
Patsi

Meer recensies van patsi desiree