Mythisch

patsi desiree 24 december 2022
*Cover: Intrigerend... (ik heb hier geen ander woord voor)

*Schrijfstijl: Ondertussen ben ik gewend aan de stijl van Alexander. Voor mij is hij vlot leesbaar en dat is altijd mooi meegenomen.

*Verhaal: Het begint erg boeiend en al heel vroeg in het verhaal werd me duidelijk waarom ik geen kippensoep meer eet. (Alexander, dat verhaal vertel ik je weleens)
Het verspringen van perspectief is ondertussen herkenbaar en het houdt de lezer alert want die blijft elke keer bij zo een wissel op zijn honger zitten en wil doorlezen! Wil weten wat er verder gaat gebeuren
De werken van Herakles zijn mij natuurlijk welbekend, maar deze moderne versie was soms echt wel slikken. (Ja, ik ben zo iemand die het moeilijker heeft met dieren die doodgemaakt worden dan met een moord... lo siento)
De verwijzing naar de mythologie, hoe de moordenaar die aanpast naar eigen interpretatie... chapeau.
Wat bij mij bleef hangen, is het einde... Maar dat snap je pas wanneer je het boek leest!

*Bedenkingen: Dat Alexander de draak steekt met mijn "guilty pleasure" zet ik hem nog wel betaald!
Het enige wat mij (een beetje) stoorde, was toen Carlo op de wc de hand aan zichzelf sloeg. Eigenlijk vond ik dit gegeven overbodig. Tegenwoordig lijkt het erop dat het persé in een boek móet, zo een scène.

*Besluit: "De Heraklesmoorden" is een boek dat je als liefhebber van politiethriller móet gelezen hebben! Het is anders dan alle andere! Het is uniek omdat het volgens mijn bescheiden mening gewoonweg klopt! Geen Amerikaanse toestanden maar puur Vlaams.
Ik ben zeer tevreden dat ik dit boek kocht. Ik heb ondertussen al veel van Alexander gelezen, maar deze "Heraklesmoorden" behoren samen met:"Het eindigt met jouw dood" tot mijn favorieten.
Normaal houd ik niet van politiethrillers omdat het overdreven en onecht lijkt. Dat was bij deze niet zo. Alles klopt gewoon.
Omdat perfectie in mijn wereld niet bestaat, omdat ik niet graag met sterren gooi... vier dan maar...zelfs vier en een halve maar dat kan hier blijkbaar niet...

Liefs
Patsi

Meer recensies van patsi desiree