Mooi maar te traag

patsi desiree 12 december 2022
Cover: Wel mooi maar voor mij niet echt YA. Als ik dit in de winkel zou zien, zou ik eerder denken: Feelgood.
Schrijfstijl: Nina schrijft mooi en beeldend. Heel vlot leesbaar.
Verhaal: Moeilijk in te komen. Het begin is erg onduidelijk. Personages die het moeilijk maken om ze te plaatsen. Voor mij hing het verhaal te lang in het ongewisse. Je weet wel dat er iets niet klopt, maar het duurt te lang. Er mocht eerder meer vaart in.
Wanneer het verhaal verder gaat wordt af en toe een tipje van de sluier opgelicht, maar het blijft allemaal te lang duren. Er worden nog meer personages opgevoerd die eigenlijk erg vlak blijven. Er mocht van mij, vanaf het begin, meer spanning inzitten. Dat miste ik tot hoofdstuk 16.
(Ik zeg er wel bij: de hoofdstukken zijn kort gehouden en daar houd ik wel van.)
En toen ging het vooruit. Er kwam vaart in en ik kon gewoon niet meer stoppen met lezen. De rest van "Naar het Licht" was op een dag uit! Het was erg aangrijpend. De ontmoeting met Chris... Het dilemma... Ook het moment dat Jo beseft wie Fien is, was wondermooi. Heel graag had ik dit eerder in het boek gezien.
Bedenkingen: Voor mij kwam het te traag op gang. Het was in het begin ook erg verwarrend. Misschien had iets meer uitleg behulpzaam geweest. Heel eerlijk: als dit geen recensie-boek was geweest had ik het waarschijnlijk aan de kant gelegd en dat zou doodzonde geweest zijn.
Besluit: Ik raad iedereen die begint te lezen in: "Naar het Licht" om niet op te geven! Het komt goed en is echt wel een goed boek!
Door de moeilijke start, 3,5 sterren(maar ik houd niet van sterren)

Liefs
Patsi

Meer recensies van patsi desiree