Wolven alom aanwezig

Deze verhalenbundel bestaat uit drie volwaardige vertellingen in verschillende genres.
Een verrassende aanpak, die ik wel heel leuk vond.
Toegegeven, in eerste instantie was het wennen en uit mijn comfort zone komen, het zijn niet echt de genres die ik normaal gezien lees.

Zeer sterk is dat tussen de verhalen onderling toch gemeenschappelijke elementen zijn. Een soort van rode draad.
Wolven verbinden deze drie verhalen tot een spannende avonturenbundel, waarin ook familie en vriendschap een belangrijke rol spelen.
De drie verhalen zijn, ondanks het beperkte aantal pagina's mooi uitgewerkt.
In ieder verhaal is er duidelijk over de verhaallijn nagedacht.
Ook de namen van de personages en het taalgebruik zijn mooi afgestemd op het verhaal.
Elk verhaal heeft wel zijn eigen sterktes en zwaktes. In het ene verhaal zit een sterker plot, het andere heeft een betere uitwerking van de karakters, en een derde is dan weer beter in de beschrijvingen. Dikwijls een logisch geval van het beperkt aantal pagina's.
De frisse schrijfstijl, kenmerkend door veel beschrijvingen maakt het boek heel aangenaam om te lezen. Het voelt aan alsof je zelf aanwezig bent in het verhaal.
Alleen is er een dunne lijn tussen veel en teveel beschrijvingen, wat heel soms storend was.

Voor mij was het alvast een leuke ontdekkingsreis van nieuwe genres.

Ik hoop dat Muriel eens een dikker boek schrijft, waarin er ruimte is om alle elementen volledig uit te werken.
Ik kijk er alvast naar uit.

Mijn persoonlijke volgorde van voorkeur:
'Wolfschimmen'
'De valk en de bloem'
'Schaduwsluiper''

Ik geef dit boek 3,5 verrassende sterren.

Meer recensies van Peggy BooksWithBooks