Griezelige romantiek

Peggy BooksWithBooks 03 november 2022
Halloween, is alom aanwezig in deze feelgood novelle... Of toch weer niet.
Daar waar Jennie in eerste instantie een absolute fan was van Halloween, gebeurt er iets waardoor ze er een grondige hekel aan krijgt.

Deze korte novelle bevat heel veel ingrediënten, gaande van haat tot romantiek, van verdriet tot vreugde, van drama tot geluk. Met haar vlotte pen, weet Jolien De Pauw dit allemaal in het boek te verwerken.

Het is een verhaal waarin een paar hilarische en toevallige elementen de dragers zijn van het plot. Deze brengen gelijk een brede glimlach op mijn lippen. Alleen had het voor mij nog meer 'over the top' mogen zijn. Alle gebeurtenissen hadden meer uitvergroot mogen worden. Het blijf allemaal redelijk braaf, gemakkelijk en te toevallig.

De insteek van het boek is wel zeer leuk. Het verhaal wordt helemaal omarmt door Halloween en de herfst in alle opzichten.

Het is echt een boek om in één keer te verorberen. Pefect passend bij deze tijd van het jaar.
‘Pompoensoep en vallende bladeren’ krijgt van mij 3 griezelige, romantische sterren.

Meer recensies van Peggy BooksWithBooks