The Masked Writer

Peggy BooksWithBooks 13 september 2022
Een BV kwam op het lumineuze idee om een spannend oek te schrijven onder een mysterieuze schuilnaam. Het BV-wereldje wordt op de korrel genomen. Wie is toch die Chris Van Gansbeke ?

Een opvallende cover siert het boek. Een radio, een paar bloedvlekken.
Vol van spanning en nieuwsgierigheid ben ik in het boek begonnen.
En ik heb de korte inhoud gevolgd… Hoe minder je over het boek weet, hoe beter.
Ik moet zeggen , ik heb het in 1 ruk uitgelezen. Nieuwsgierig rond wat er verder ging gebeuren, nieuwsgierig naar wie toch de mysterieuze schrijver is, nieuwsgierig naar het geheel.

De achterflap zegt: ‘Thriller, mediasatire, karakterstudie of geeen een spielerei..?'

Naar mijn gevoel een beetje van dat alles.
Leuk en vlot geschreven, een boek dat je vasthoudt en waar je helemaal in mee gezogen wordt.
Ik heb ervan genoten.
Uniek van idee en van opzet. Anders dan anders. Het doet me een beetje denken aan een zomerzoektocht.

Een paar kleine kanttekeningen en ideetjes. Het had leuk geweest mocht de zoektocht naar de BV-schrijver wat meer aandacht gekregen hebben. Al was het maar met alvast een vermelding naar de Facebook pagina. Om er zo nog meer een speurtocht naar te maken. Leuk zou zijn mocht dit dan zo opgezet worden, dat lezers, die het boek lezen na de bekendmaking van de BV-schrijver toch ook nog de zoektocht kunnen aangaan.
Ook zou ik het leuk vinden, mocht dit concept verder gezet worden. Wie weet kan het verder uitgebreid worden naar een zomerhype waar iedereen naar uitkijkt.
Iedere zomer een andere BV die een boek schrijft, en waar de lezers dan op zoek kunnen gaan naar verborgen tips en online dan de complottheorieën kunnen uitwisselen.
Na de ‘Masked Singer’ de ‘Masked Writer’.
Ik zou alvast als eerste in de boekenwinkel staan om mee op zoektocht te kunnen gaan.

Ik geef dit boek 4 bijzondere sterren.

Meer recensies van Peggy BooksWithBooks