‘Uitbreken – 10 spannende, korte verhalen van Vlaamse en Nederlandse Auteurs'

Peggy BooksWithBooks 20 augustus 2022
Het eerste dat in het oog springt is de cover. Deze is in één woord prachtig. Aan de vormgeving van heel het boek is trouwens veel aandacht besteed. Zo begint iedere verhaal met een korte voorstelling van de auteur. Dit geeft een grote meerwaarde aan het boek en aan de verhalen.

Een verhalenbundel is steeds iets speciaals om te lezen, je weet echt nooit wat je te wachten staat. Het is uit je comfort zone komen als lezer.
Hoewel de opdracht voor iedere deelnemer exact dezelfde is, is het wonderbaarlijk hoe groot de verschillen in de verhalen en de genres zijn.
Het is een mooie manier om nieuwe schrijvers te leren kennen, want toegegeven van de tin auteurs kende ik er slechts 1. En daarnaast kan je ook kennis maken met genres die je anders links zou laten liggen.
De eerlijkheid gebied mij om te vermelden dat mijn persoonlijke voorkeur naar een ander verhaal uitgaat dan ‘zussie” van Saeed Ajaib, die de eerste plaats wegkaapte.
En dit is voor mij alleen maar een bewijs van diversiteit en kracht van een verhalenbundel

Ik kan jullie aanraden om op ontdekkingstocht te gaan. Geniet van de verhalen en laat je verbazen door de pareltjes van de auteurs. Als ze dit al in hun mars hebben met een beperkt aantal woorden, dan vraagt dit zeker naar meer.
Mijn complimenten aan de verschillende auteurs

Meer recensies van Peggy BooksWithBooks