Hedendaagse thema’s op een scandinavisch bedje.

Peggy BooksWithBooks 20 augustus 2022
Hoewel Stikdonker reeds het derde boek is van het Deense journalistenpaar Kim Faber&Janni Pedersen, is het voor mij mijn eerste kennismaking met dit duo.
En het vraagt sowieso om meer.
Na het lezen van dit boek, heb ik alvast deel 1 en 2 ook klaargelegd.
Ik vind dat deel 3 perfect alleen is te lezen, echter ga ik het na het lezen van de 2 vorige delen, sowieso herlezen, om zo extra elementen te ontdekken.
Zeer jammer vind ik wel de titelkeuze. Deze ligt ttal niet in lijn met de vorige twee delen.
Na 'Winterland' en 'Hoogzomer' had opnieuw een seizoen in de titlel veel logischer geweest.

De achtergrond van beide auteurs, blijkt duidelijk door heel het boek.
Het is bijzonder knap hoe ze heel hedendaagse thema’s verwerken in een zeer spannend verhaal.

Daarnaast krijg je zonder de vorige gelezen te hebben, toch een goed beeld van de verschillende personages.
Signe, getraumatiseerd en Juncker vereenzaamd.
Beiden mooi uitgediept in dit boek. Je voelt echt wat ze doormaken en hoe ze zicht voelen.

Door te vertellen vanuit verschillende perspectieven, wordt je als lezer mooi meegenomen in de 2 onderzoeken, en daarnaast ook in de levens van de 2 hoofdpersonages.
Dit zorgt ervoor dat het een mooi verweven geheel is.
En zo krijg je als lezer ook beetje bij beetje de verschillende puzzelstukjes aangereikt.

Voor mij was het spanningsniveau zeer aangenaam. Niet te tenenkrullend, maar toch genoeg om doet te willen lezen en de ontknoping te willen kennen.
Een paar plotwendingen, en mondjesmaat meer en meer te weten te komen is 1 van mijn favorieten aanpakken van spanning
De ontknoping was onverwacht en daardoor top voor mij !

Ik geef dit boek 4 spannende sterren.

Meer recensies van Peggy BooksWithBooks