Cruisen doorheen een familiesaga

Direct van de eerste pagina's word je ondergedompeld in het verhaal.
We bevinden ons in het heden en onmiddellijk wordt de toon gezet en de link gemaakt met een wel zeer bijzondere auto.
En dit is dan de directe aanleiding om ondergedompeld te worden in het verhaal.
Dit bijzonder begin zet gelijk al je zintuigen op scherp. Een heel leuke 'teaser'.
Je wil onmiddellijk meer weten. Wat is er nu eigenlijk gebeurd in het verleden.

Het verhaal rond 'Bellagio' loopt over verschillende generaties. Met als rode draad de 'Caramba'.
Het is duidelijk dat er veel onderzoek werd gedaan naar de tijdsgeest waarin het verhaal zich afspeelt en naar de omstandigheden van de oorlog.
Ook de belangen van de familie- en vriendschapbanden is zeer prominent aanwezig. Dit is dan ook een belangrijk element in het boek.

Met de zeer vlotte pen en schrijfstijl word je meegenomen doorheen het verhaal van verschillende generaties. En tevens reis je mee door verschillende landen.
Je maakt echter nooit echt deel uit van het verhaal. Het is eerder een beschrijving van een aantal gebeurtenissen. Deze zijn doorheen het boek wel allemaal mooi op elkaar afgestemd. En de onderlinge linken blijven gerespecteerd.
Jammer vind ik wel dat er slechts weinig sprongen gemaakt worden tussen het heden en het verleden.
Ik verwachtte dat er meer interactie zou zijn tussen Geraldine en haar overgrootmoeder.

Wat ik wel een gemis vind, is dat de Alfa Romeo 'Caramba' niet aanwezig is op de cover van het boek.

Hoe meer ik naar het einde kwam van dit verhaal, hoe sneller ik wilde verder lezen, hoe nieuwsgieriger ik werd.
En het einde heeft me zeker niet teleurgesteld.
Ik kijk alvast uit naar het volgende deel.

Bellagio krijgt van mij 3 zeer gevarieerde sterren.
Mooi om te zien dat het een verhaal is dat verschillende gezichten heeft.

Meer recensies van Peggy BooksWithBooks