Weinig spectaculair vuurwerk

Peggy BooksWithBooks 13 september 2022
De jonge huisarts Anna, heeft haar eigen praktijk in een klein dorpje. Op dat punt loopt haar leven op wieltjes. Op relatieniveau gaat het echter minder goed.

In hetzelfde dorpje is Pieter, de neef van de burgemeester, net een garage begonnen.
Ook hij heeft niet veel geluk in de liefde.

De burgemeester probeert er dus alles aan te doen om die twee te koppelen. En het jaarlijkse dorpsfeest is natuurlijk ideaal hiervoor.
En zoals gebruikelijk in een klein dorpje, zijn er natuurlijk nog een aantal bemoeizuchtige inwoners…

De novelle heeft een frisse en originele opbouw. Het verhaal van Anne, het verhaal van Pieter en dan als laatste hoofdstuk het vuurwerk.
Dit mooi aangevuld met de aangename en frisse schrijfstijl van Sophia Jager.
Jammer genoeg blijft het echte vuurwerk wel uit en ben ik op mij honger blijven zitten.
Het is een leuk doordeweeks verhaal waar je een fijne namiddag aan het zwembad of een avond in de zetel mee kan doorbrengen.
Echter is daarmee alles gezegd.
Een aantal pagina’s meer hadden best gemogen om er een echte feelgood van te maken. Alle elementen in het verhaal hadden meer ‘over the top’ mogen gaan. Nu blijft het dikwijls bij een beschrijving. Nooit heb ik echt de bemoeizucht gevoeld. De gevoel van de knetterende spanning tussen Pieter en Anna ontbrak. En daarbij kwam een zeer abrupt einde, zonder aanwezigheid van knetterend vuurwerk ( letterlijk of figuurlijk).
Er is zeker potentieel, ik hoop dan ook dat voor een volgende novelle alle emoties en gebeurtenissen met een loep worden uitvergroot. Dan zijn echt alle elementen aanwezig voor een Feelgood verhaal om bij weg te zwijmelen.

Ik geef dit boek 2,5 ster en kijk uit naar een volgende novelle om bij weg te zwijmelen.

Meer recensies van Peggy BooksWithBooks