Heerlijk eerste deel van fantasy serie!

Priscilla 04 februari 2020
Esta leeft in een New York waar de Mageus (de laatsten die nog magische krachten bezitten) het zwaar hebben. De Mageus worden onderdrukt door de Orde. Een organisatie die er op gericht is om alle magie de wereld uit te bannen omdat zij deze als gevaarlijk beschouwen.

Esta wordt door professor Lachlan naar het verleden gestuurd om kunstvoorwerpen te stelen van de Orde om er in de toekomst voor te zorgen dat de Mageus kunnen leven in vrijheid. Vrijheid in plaats van gevangen te zitten in Manhattan middels een onzichtbare barrière die zij niet kunnen passeren.

Esta is een zeer getalenteerde dief en in combinatie met haar magie bijna onoverwinnelijk lijkt het. Jarenlang wordt zij voorbereid op haar laatste opdracht. Terug naar het jaar 1902, om een boek te stelen van de Laatste Magiër om te voorkomen dat de macht van de Orde onomkeerbaar wordt.

Esta verdwijnt naar het jaar 1902 en laat alles achter dat zij kent en moet zich zien aan te passen aan een tijd die naast dat hij gevaarlijk is, ook nog eens ontzettend verschilt met haar eigen tijd.

Maakt Esta contact met de juiste mensen en weet zij hun vertrouwen te winnen om haar taak tot een goed einde te brengen? Of komt zij vast te zitten in deze tijd omdat haar verleden en de nieuwe mensen die zij leert kennen haar aandacht afleiden van haar uiteindelijke doel?

‘De Laatste Magiër” is opgedeeld in 4 delen die heel duidelijk de structuur van het verhaal aangeven.

Het boek begint met een proloog dat zich afspeelt in 1902 dat de Laatste Magiër laat zien bij zijn laatste daad.
Al vlug daarna maken we kennis met Esta, de opdrachten die zij uitvoert en ontdekken we meer over haar belangrijkste opdracht.

Het boek switcht in het begin tussen heden en verleden, zodat we Esta in haar heden leren kennen, maar daarnaast ook belangrijke personages in het verleden. Wanneer Esta terug gaat in de tijd blijven we haar verhaal volgen en wisselt haar verhaal vooral met die van de Laatste Magiër.

Lisa Maxwell heeft met deze afwisselingen absoluut gezorgd voor een compleet beeld van het verhaal en daarmee ook de world building. Voor mij zijn er geen vragen onbeantwoord gebleven wat dat betreft!

Vanwege de afwisseling in verhaallijnen en de daarbij behorende gebeurtenissen wordt je meegezogen in het verhaal en leest het verhaal vlot en prettig weg.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat men in het begin wat moeite heeft met de switch tussen de jaartallen, ik moest hier persoonlijk even aan wennen. Maar juist omdat alles aan het einde samenvalt, vallen stukjes op zijn plaats en begrijp je het waarom!

Dit verhaal heeft absoluut een goede opbouw en ik vond zowel het plot als het einde verrassend! Ik ben absoluut op het verkeerde been gezet en ik vond daardoor het einde absoluut briljant!

Het gaat dan ook niet lang duren voordat ik begin aan het tweede boek!

Personages
De belangrijkste personages in dit verhaal zijn Esta, Harte Darrigan en Dolph Saunders. Allen met een unieke rol in het verhaal in hun eigen tijd.

Wat ik heel bijzonder vond aan de personages, is dat zij allen een “jonge leeftijd” hebben maar dat dit absoluut niet zo aanvoelt! Iets wat ik persoonlijk erg prettig vond!

Esta was misschien hier en daar iets TE perfect als personage, maar het is niet dat ik mij er aan stoorde.

Dolph Saunders vond ik erg intrigerend en op Harte ben ik absoluut verliefd geworden!

Naast deze personages heeft Lisa Maxwell nog meer personages aan het verhaal toegevoegd. Wat ik heel gaaf vond waren de verschillende soorten magie die zij hebben en de beschrijving hiervan. Hierdoor voelt het verhaal absoluut echt magisch!
Lisa heeft haar personages absoluut goed uitgewerkt wat mij betreft. Ieder met hun eigen verhaal!

De verhaallijn van Nibs vond ik absoluut briljant. Lezers van dit boek zullen meteen begrijpen waarom!
Ik ben dan ook absoluut benieuwd naar het tweede boek en hoe de onderlinge relaties en verhoudingen zich verder gaan ontwikkelen!

Conclusie
‘De Laatste Magiër’ was wat mij betreft een heerlijk magisch fantasy boek dat je meteen meesleept naar een totaal andere wereld.
Ik vond het heerlijk om echt even weg te zijn en ergens heen te gaan waar hele andere gevaren op de loer liggen!

Het plot en het einde vond ik geweldig en smaken absoluut naar meer, dus het tweede deel gaat zeker snel op mijn TBR lijstje komen!

Ik schaamde mij bijna dat ik nog niet eerder van Lisa Maxwell had gehoord!

Wat mij betreft dus zeker een aanrader als je van fantasy houdt!

Meer recensies van Priscilla