Een boek vol erkenning en herkenning!

Priscilla 10 december 2019
Lees mijn hele blog over dit boekje op www.bookaddict.nl

Het gezicht van kinderloosheid‘ bevat ervaringsverhalen van vrouwen en mannen die door ziekte of gewoon een lijf dat niet meewerkt, ongewenst kinderloos zijn. Ze vertellen hun emotionele verhalen en delen dit met een ieder die het wil lezen.
Ze laten zien dat je niet alleen bent, dat het een ieder kan overkomen, maar bovenal ook dat het geen taboe is. Er mag over gesproken worden, er zijn lotgenoot groepen.

Het is een boekje dat niet alleen geschikt is voor mensen die hetzelfde is overkomen of overkomt, maar ook voor vrienden en familie van mensen die ongewenst kinderloos zijn.

Het is namelijk heel lastig om het onderwerp bespreekbaar te maken en mensen in de omgeving vergeten al snel dat ongewenste kinderloos altijd een gat en een pijn zal blijven in het leven. Het is niet iets waar je overheen stapt. Of iets dat slijt met de tijd. Het is een rouwproces. Een proces dat er altijd zal zijn. Want ook een oma of een opa zul je niet worden.

Misschien dat de ruwe randen van de pijn uiteindelijk wat verzachten met de tijd. En mede dankzij onder andere dit boekje, kan ik zeggen dat de erkenning en de herkenning heel veel doet in positieve zin.

Wat mij betreft is dit een boekje dat heel veel aandacht mag hebben omdat het zo fijn is om te lezen. Om te weten dat je niet alleen bent. Het geeft houvast en kracht!

Meer recensies van Priscilla