Prikkelend zoals alleen Arjen dat kan!

Priscilla 15 september 2020
Arjen Lubach neemt ons in ‘Stoorzender‘ mee naar zes verschillende plekken die allen een bijzondere betekenis voor hem hebben.

Op deze plaatsen schrijft hij, maar deelt hij ook stukjes van zijn leven met ons en dit doet hij absoluut op zijn “Lubachs”. Beeldend en met een prachtige keuze aan woorden en zinnen.

Arjen geeft zich in elk deel steeds een beetje meer bloot en we lijken dan ook met dit boek in zijn hoofd te kruipen.

Hij is openhartig over bepaalde persoonlijke zaken, vooral waar het gaat om zijn gedachten en hij neemt ons daarnaast mee in de misverstanden die bestaan over zijn persoonlijkheid.

Heel veel mensen kennen hem natuurlijk als die ‘gast van tv’, maar Arjen laat zien dat niet altijd alles is wat het lijkt.

Wie ‘Zondag met Lubach’ kijkt weet dat Arjen een persoon in die je prikkelt en na laat denken over bepaalde onderwerpen. Bij mij is altijd meteen duidelijk dat hij ons stimuleert om kritischer te zijn en op een andere manier te kijken naar dat wat er om ons heen gebeurt.

--- ‘Wie zijn geloof laat aantasten door een ongelovige gelooft niet echt.’ ---

In zijn boek beschrijft Arjen niet alleen zijn leven en zijn carrière op ontroerende wijze, maar besteed hij tussen de regels door ook prachtige woorden aan zijn geliefde en zijn bonuskinderen.

Behalve dat dit hartverwarmend en liefdevol is, zien we ook zeker de humor van Arjen in zijn boek terug. Iets waar ik ook echt van genoten heb.

Conclusie
Arjen heeft met zijn boek ‘Stoorzender‘ een heerlijk boek geschreven dat een kijkje geeft achter de schermen van een bijzonder mens.

Hij vertelt niet alleen zijn persoonlijke verhaal, maar hij neemt je echt mee op reis.

Hij laat je zuchten, lachen, maar hij prikkelt ook en zet je aan tot nadenken. Iets wat ik ontzettend kan waarderen! Zowel in zijn schrijven als in zijn programma’s.

Kennen we nu de ware Arjen Lubach? Dat is natuurlijk de vraag.

Maar we hoeven ook niet alles te weten!

Als je fan bent van Lubach, mag dit boek niet in de kast ontbreken.

Ook niet als je houdt van prachtig taalgebruik en een verhaal dat je aanzet tot nadenken!

Meer recensies van Priscilla