Apollo’s ondergang werd geschreven door Rom Molemaker uit Utrecht en uitgegeven bij uitgeverij Holland . Rom is vooral bekend als jeugdschrijver. 27 jeugdboeken staan er al op zijn naam en 1 literaire thriller.
Cover
De cover van dit boek is uitgewerkt met een zeer licht relief op de cover. Het relief word gevormd door blinkende boomtakken. Die eens men het verhaal begint te lezen wel een betekenis krijgen.
Verhaal
Het verhaal speelt zich af in een jeugdinstelling waar veel zaken niet pluis zijn. Lester probeert om de zaken wat op te helderen zonder zelf teveel in de problemen te komen. Wat hem natuurlijk niet altijd lukt. Het thema pesten komt ook zeer erg aan bod in dit boek.
Plot
Het plot is mooi uitgewerkt en zeer goed volgbaar. De jongere lezers onder ons kunnen ook perfect deze schrijfstijl volgen. Altijd is er wel iets dat de spanning wat doet opveren. De proloog zit direct vol actie en schotelt genoeg vragen voor om de rest van het boek direct te willen lezen. Je word geprikkeld om vlug verder te lezen.
Personages
De personages zijn genoeg uitgewerkt voor dit verhaal. Ze konden nog meer uitgewerkt worden ,maar het verhaal vraagt daar niet naar. Ze zijn wel divers qua karakter. Van de agressieve en controlerende Apollo tot de stille Ceciel die toch diepe gronden blijkt te bezitten. Charmaine, de leading lady, Sven waar je niet direct hoogte van krijgt of hij nu oprecht is of niet. Kas , wat moeten we daarvan zeggen? Zeer diverse personages
Slot
Het verhaal nadert zijn climax met een gebeurtenis die nog meer vragen doet rijzen. Maar er word afgesloten met een verklaring die logisch overkomt op de lezer. De tekst op de achterkant van het boek krijgt een diepere betekenis na het lezen van het slot van dit boek.
Conclusie
Een verhaal die vertelt hoe het eraan toe gaat in een jeugdinstelling waar men normaal zou moeten zitten om gedragsstoornissen aan te pakken. Laat ons gewoon hopen dat de werking in zo’n instelling in het echt beter gebeurt dan hier in dit boek.

Reacties op: Apollo's ondergang

Apollo’s ondergang - Rom Molemaker