In de schaduw van Andermans huis

TomD 08 mei 2020
Italië, jaren 1940. Deze bundel bevat 7 korte verhalen. Ze brengen allemaal geladen momenten in beeld en de sfeer die er rond hangt. Zijn verhalen in tijd en ruimte situeren, daar doet d'Arzo niet aan mee, uit de contextgegevens leid je dat wel af. Er gebeurt nauwelijks wat, maar toch creëert elk stuk van bij de eerste regels een mysterieuze spanning. Alles lees je tussen de lijnen en misschien zijn de verhalen voor velerlei interpretaties vatbaar. Allicht levert een tweede lectuur meer op en een volgende nog meer. De verhalen stralen een suggestieve literaire kracht uit. Al bij al boeide het me niet erg. Wat mij betreft kan “Avondlucht” niet tippen aan “Andermans huis” van deze auteur.

Meer recensies van TomD