luchtig verteld met grimmige inhoud

vero13 11 januari 2021
We volgen de briefwisseling tussen vader en zoon. De verwijten worden naar elkaars hoofd geslingerd.
Het is heel mooi en vlot geschreven. In het begin lijkt het een luchtig boekje te worden, waar je zo doorheen leest. De teksten zijn als het ware uit het hoofd gehaald en op het blad gekwakt. De gedachten zijn helder, rauw en af en toe met wat zwarte humor doorheen verweven.
Naarmate je vordert in het boek, wordt de ondertoon grimmiger. De feiten en gebeurtenissen stapelen zich op waardoor je in een moeras dreigt te komen en alle vaste grond kwijt raakt. Aan de ene kant veroordeel je de vader, ook de moeder blijft niet ongeschonden, en de zoon... tja kind van de 2 ouders, dus ook niet onberispelijk. Door de korte hoofdstukken leest het wel gemakkelijk maar het blijft toch hangen. Een mooi boek die zijn sporen na laat.

Meer recensies van vero13