een boek die je doet nadenken

vero13 15 september 2020
Het boek begint met verschillende verhaallijnen. Telkens wordt een stuk geschreven vanuit het perspectief van de verschillende personages.
De personages zijn allemaal heel uiteenlopend, met allemaal hun eigen dromen en angsten. Je wordt geconfronteerd met hun tegenslagen, hun ergernissen, kortom het dagelijkse leven.
Het leest heel vlot, maar je moet wel je concentratie er bij houden. De personages geraken verweven met elkaar op een vernuftige manier. Losse contacten of via via, zoals het in het dagelijkse leven aan toe gaat.
Het voelt alsof je tussen de personages meeloopt en over hun schouder de dingen mee beleeft.
Het is mooi en oprecht geschreven en het doet je wel nadenken over kleine dingen die je zelf meegemaakt hebt of gezien hebt.
De manier waarop we kijken naar andere mensen, vreemden, buren,...het heeft mijn ogen toch geopend.
Heel mooi verhaal, mooi geschreven, en heel leerrijk om in andermans hoofd een inkijk te hebben!

Meer recensies van vero13