Historische roman die mooie feiten voorbij laat komen zonder saai te worden

Veronique las ‘De parelfamilie’, geschreven door Charlotte Jacobi.

Haar mening lees je hieronder. ⬇️

Ik merk dat ik steeds meer interesse krijg in historische romans. Dus toen ik de korte inhoud las van ‘De parelfamilie’ wist ik dat ik dit boek wel graag zou willen lezen en ik kan zeggen dat ik hier absoluut geen spijt van heb. Wat een heerlijk verhaal!

Marie is geïnteresseerd in parels en haar broer Carl werkt bij een bekende juwelier in München. Als ze haar broer bezoekt krijgt ze de kans om in de juwelierszaak aan de slag te gaan en Marie blijkt er ook nog erg goed in te zijn.

Charlotte Jacobi heeft een beeldende schrijfstijl en dit schrijversduo voegt met ontzettend veel gemak historische feiten toe aan het verhaal zonder dat het verhaal ergens saai wordt. Ook kom je een hoop te weten over parelvissers. Ik wist hier eigenlijk niks van af en vond het erg leuk om over te lezen. Jacobi weet deze informatie op een luchtige en plezierige manier over te brengen.

De personages zijn goed uitgewerkt en worden geloofwaardig neergezet. Ik vond het ook erg mooi om te lezen over de vrouwen die voor vrouwen op komen en voor hun rechten vechten.

Ik kan dan ook niet wachten tot deel 2 Glanzend geluk verschijnt. Ik zal deze dan ook snel gaan lezen, maar dat niet alleen ook de serie De patisserie staat uiteraard nu op mijn nog te lezen lijst.

Dit boek ontvingen wij van Xander uitgevers als recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes