De marmot is geweldig

Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

Toen ik begon te lezen, voelde het een beetje als thuiskomen in Moose Springs. Ik heb echt uitgekeken naar dit derde deel in deze serie. Dus toen deze aan de beurt was, heb ik me heerlijk gesetteld met het boek om te lezen en ik merkte dat ik alweer snel in het verhaal zat. Je hebt al snel het gevoel alsof je zelf rondloopt in Moose Springs. Easton is de goedmoedige reus die het voor iedereen goed wil doen en ondanks de bedenkingen van de dorpsbewoners wil hij de filmploeg mee nemen zodat ze een mooie documentaire kunnen maken. Het is natuurlijk vrij voor de hand liggend dat Easton voor de knappe River valt, ook al is het een indringer in het kleine dorp. Dit hebben we natuurlijk ook in de twee voorgaande delen gezien, echter, doordat Morgenthaler het verhaal op zo’n leuke en humoristische wijze schrijft, verveeld dit absoluut niet. Ze weet er zo’n leuk verhaal om heen te maken, waardoor er toch genoeg afwisseling in het verhaal zit. In ‘Droomuitzicht’ speelt het dorpje Moose Springs eigenlijk maar een kleine rol en ligt de focus vooral op het beklimmen van de berg Mount Veil en de risico’s die hier bij komen kijken. Je merkt dat Morgenthaler hier ook echt kennis van heeft, door de manier waarop ze de gevaarlijke stukken beschreven heeft en ze zich verdiept heeft in het overnachten tijdens zo’n tocht. En in dit verhaal speelt een marmot een tijdlang een rol en hoe dan ook, deze marmot is hilarisch. Alleen daarom houd ik al van dit boek.

De hoofdstukken zijn, net als in de voorgaande delen, van een mooie lengte, waardoor je ook vaak snel geneigd bent om nog snel een hoofdstuk verder te lezen, omdat je toch wilt weten hoe het verder gaat. De spanning tussen River en Easton is al vrij vroeg in het verhaal aanwezig en als lezer weet je al snel hoe het zal eindigen, echter doordat Morgenthaler er een mooi verhaal omheen gebouwd heeft, waar voldoende in gebeurd, is het boek nergens saai. Ondanks dat alle drie de delen een zelfde opbouw hebben, een buitenstaander komt naar Moose Springs en een inwoner van Moose Springs wordt verliefd op deze buitenstaander, verveeld dit nog lang niet en ik hoop dan ook dat Morgenthaler nog met een vierde deel in deze serie komt. Ik zou hem zeker meteen op mijn nog te lezen lijstje zetten, want deze serie verveelt mij nog lang niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes