Absurditeit ten top in dit knotsgekke verhaal

Vertelke 08 mei 2024
De cover van dit boek sprak me meteen aan, daarom dat ik het ook (online) besteld had. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een graphic novel was, maar het bleek een gewoon leesboek. De verschillende illustraties van de cover krijgen wel betekenis als je het volledige verhaal gelezen hebt.

In dit absurde verhaal maken we kennis met Ryan, die wacht op zijn plots verdwenen vader en hunkert naar Rafaella. Tijdens zijn eigenzinnige zoektocht vermomt hij zich als pen en verkent in een achtergelaten voorwerpen, die hem wonder wel toespreken.

Heerlijk hoe zijn fantasie alle richtingen uitspringt, een volslagen onrealistisch verhaal maar eentje dat kinderen wel kunnen smaken denk ik.
Als papa op het einde terugkeert en vertelt dat hij en zijn mama gaan scheiden, is het wel even een harde terugval in de realiteit die ik niet direct had zien aankomen en een beetje abrupt vond. Maar desalniettemin duimpjes voor de zotte hersenspinsels en kleurrijke fantasie!

Meer recensies van Vertelke