Weerzinwekkend gruwelijk...

Wil 21 december 2019
DNA - Irsa Sigurdardottir

Een paar keer per jaar lees ik een thriller en laat ik me toch steeds weer verrassen door dit genre. Zo ook deze keer door dit Hebban Adventsgeschenk. Dank daarvoor.

Ik heb echt van dit boek genoten. Eigenlijk vanaf het begin. Halverwege zakte het verhaal wel wat in; werd het wat langdradig. Maar tegen het eind kwam er meer schot in en de ontknoping zag ik toch lang niet aankomen… Het was een echte pageturner.

Op de schrijfstijl valt wel het een en ander aan te merken. Te veel herhalingen bijvoorbeeld bij de persoonsbeschrijvingen en hun gedachten. Ook hun verleden werd te gedetailleerd verteld en herhaald. Maar, de plot, hoewel enigszins gecompliceerd door de vele verhaallijnen, zat goed in elkaar, was zonder meer boeiend, zelfs verrassend dus!
Ja, ….bij nader inzien, misschien toch iets te toevallig… En er had wel één slachtoffer minder mogen vallen. De manier waarop de slachtoffers aan hun einde kwamen heb ik nog nooit eerder aangetroffen en vond ik weerzinwekkend gruwelijk en vooral walgelijk. Hoe kom je als schrijver op zo’n luguber idee? Maar ik ben dan ook geen expert in het lezen van thrillers, zoals gezegd. Ik ben weinig gewend.

Vier sterren. Ik zal dit verhaal niet snel vergeten, vrees ik. Een aanrader. Maar smaken verschillen zo zag ik bij voorgaande recensies.

Meer recensies van Wil