De beer en de nachtegaal

Aspen 16 januari 2020
Door offers te geven aan de mogelijk slecht gestemden houd je ze tevreden. Wanneer je ze niks geeft gaat alles fout. Dit is wat er gebeurd in het leven van Vasja wanneer ze een stiefmoeder krijgt en deze de Tsjerti vreest. Vasja moet hierdoor alles op alles zetten om grote rampen te voorkomen.

De sfeer in het boek is prachtig, je waant je letterlijk in het ijskoude Rusland. De Tsjerti worden ook mooi en duidelijk neergezet. Ze lijken allen een echte eigen persoonlijkheid te hebben.

Vasja vind ik een erg leuk personage. Ze is nog erg jong maar juist hierdoor leefde ik direct met haar mee. De band die ze heeft met haar broers en zussen is mooi beschreven. Ik hoop hier in de volgende delen meer van te krijgen.

Een leuk duister sprookje in een prachtige omgeving waar ik zeker meer van wil.

Meer recensies van Aspen