Vlot à la Wendy! Heerlijk!

Lisanne Stam 03 januari 2021 Auteur
In Zomerster maken we kennis met Mandy, doordat zij niet toegelaten wordt tot de Academie voor Kleinkunst én haar relatie op de klippen loopt...gaat zij als animadore aan de slag op het zonnige Mallorca.
Daar ontmoet zij diverse leuke maar ook minder leuke mensen. En mannen, ja... Wie zal de sleutel tot Mandy’s hart krijgen?
Is dat Johnny óf Rafael?

Zoals we van Wendy gewend zijn, verloopt het verhaal super vlot. Ik werd weer even teruggezogen naar mijn tijd als tiener op Gran Canaria waar wij jaarlijks heengingen en ik optrok met het animatieteam. Het kistje met herinneringen ging weer open.

Het verhaal bevat liefde, trouw, verraad, humor en het maken van keuzes.
Wendy heeft diverse personages terug laten komen die ook in Ik wil jou(w) baby een rol spelen. Ook dat zij inzage heeft gegeven dat sommige dingen daadwerkelijk ook écht zijn gebeurd, maakt het verhaal des te leuker. Dan krijg je als lezer meer affiniteit met het verhaal.
Je kan als lezer ook echt merken dat Mandy nog enorm in tweestrijd staat in het leven, zelf enorm aan het groeien is en dat niet alle keuzes erg handig zijn geweest.

Mandy’s band met haar zusje Mel en Ernie vond ik erg hartverwarmend.

Weer wat quotes waar ik smakelijk om moest lachen:
* ‘Ik zit met een Duitser in een kuil, nooit gedacht dat ik dat nog eens zou meemaken.’
* ‘Hij noemt me bitch.’ Maar Muscles kan niet goed Engels en bedoelde beach.
* Tropezon- servetjes op de vloer van het restaurant en lekker uitglijden.

En.... het idee van een Spanjaard op een paard klinkt nu tóch aantrekkelijker dan ik ooit had gedacht.

Vier sterren - heerlijk vermaak en het inkijkje van het harde werken van de animadores is erg leuk en bracht mij weer even terug naar de tijden op GC. Op naar Wintermaan!

Meer recensies van Lisanne Stam