Een mooi begin van een nieuwe serie

bonkikong 30 augustus 2021
De stille vriend is het eerste deel van een veelbelovende serie met rechercheur Joel Norris in de hoofdrol. De auteur Charlie Gallagher werkt al 11 jaar als politieman in Engeland. Hij heeft reeds verschillende functies bekleed en dat kan je ook zien in de verwerking van dit boek.

Danny en Sharon zijn erg aangedaan wanneer hun dochter Callie een zelfmoordpoging heeft ondernomen. Ze vragen zich af hoe en wat, maar hun vragen blijven voorlopig onbeantwoord omdat Callie in coma ligt. Dan wordt Danny door een man benadert die beweert dat hij weet wie de dader is. Moet Danny dit voor waar nemen of wordt hij in de maling genomen?

Rechercheur Joel Norris wordt na een korte afwezigheid op deze zaak gezet. Hij bevindt zich in een gevaarlijk spel en tracht de puzzel op te lossen maar en vallen meer en meer slachtoffers. Is hij op tijd om de dader te stoppen?

Het boek bestaat uit kleine hoofdstukjes wat prettig leest. Het is een veelbelovend deel van een nieuwe serie en ik kijk er alvast naar uit om terug mee op avontuur te gaan met Joel. Dit personage is nog niet heel erg uitgewerkt, maar je bent gewoon benieuwd hoe hij het er verder vanaf gaat brengen.

Dit boek geef ik 4 dikke sterren.

Meer recensies van bonkikong