Samen puzzelen met Emily.

bonkikong 19 december 2021
Nina Verheij sluit de trilogie rond rechercheur Emily Gagliardi af met het boek “Blinde wraak”.

Het verhaal speelt zich af in het heden en in het verleden, namelijk in de jaren 90.

Rechercheur Emily wordt op een ochtend wakker als ze een lijk opmerkt op het dak naast haar balkon. Het lijk, een vrouw, is er neergelegd als vrouwe Justitia, met een blinddoek, zwaard en weegschaal. Samen met Anne en Lena, gaat ze op zoek naar antwoorden. Waarom ligt dat lijk daar en waarom ligt ze erbij als vrouwe Justitia? Is er een link met Emily? Emily en haar team ontdekken dat er in de jaren negentig een seriemoordenaar actief was die zijn slachtoffers ook als vrouwe Justitia neerlegde. Emily en haar team gaan op zoek naar het verband met de moorden uit de jaren 90.

Terwijl Emily op onderzoek gaat, neemt Nina ons af en toe mee naar de jaren 90 waar we kennismaken met Boris, een rouwtherapeut en met Catharina, een barvrouw waar Boris af en toe een glaasje gaat drinken. Nina maakt steeds een mooie overgang tussen deze 2 periodes en je probeert de puzzelstukjes op zijn plaats te leggen.

Het verhaal is zeer vlot geschreven in korte hoofdstukken wat erg aangenaam is. Het verhaal blijft steeds boeiend en je benieuwd hoe het verhaal nu echt in elkaar zit. Het boek is los te lezen, maar ik raad wel aan om ook de eerste 2 delen te lezen zodat je de personages en hun ontwikkelingen en relaties tot elkaar beter kent.

Ik geeft dit boek 4 dikke sterren!

Meer recensies van bonkikong