Afrekening

bonkikong 06 juni 2022
Met afrekening zijn we aan het zevende boek van Minier toegekomen met hoofdinspecteur Martin Servaz als hoofdpersonage. De jacht is in dit verhaal de algemene deler.

Het verhaal speelt zich af in Toulouse. Op een nacht wordt een zwarte jongen aangereden door een wagen. Servaz en zijn team worden op de zaak gezet, daar de jongen naakt op de vlucht was enkel met een hertenkop op zijn hoofd en het woord ‘gerechtigheid’ op zijn borst gebrand.
Servaz en zijn team gaan op onderzoek uit en komen er al snel achter dat er meerdere jongens vermist zijn. Ze hebben allemaal dezelfde achtergrond, ze komen allemaal uit de buitenwijken van Toulouse.
Wie heeft het op deze jongens gemunt en kan Servaz de dader(s) op tijd stoppen?

Minier schrijft dit verhaal in korte hoofdstukken en vanuit verschillende perspectieven waardoor het verhaal vlot en aangenaam leest. Het verhaal is erg beeldend geschreven waardoor je een goede voorstelling kan maken van de omgeving en de situatie van waarin het personage zich bevindt. Ook de huidige coronamaatregelen zijn aanwezig op de achtergrond. Met afrekening weet Minier weer een goede thriller neer te zetten en voor degene die nog nooit een boek van hem gelezen hebben is dit een auteur om mee kennis te maken. Uren leesplezier verzekerd.

Meer recensies van bonkikong