Mooi thrillerdebuut

bonkikong 14 oktober 2019
Het duistere meer, het thrillerdebuut van Sarah Bailey. In Australië is dit boek bekroond tot het beste Australische thrillerdebuut van 2017 en het boek is wereldwijd een bestseller. Into the night, het tweede deel van de serie is in het voorjaar van 2020 in het Nederlands te verkrijgen.

In het Australische stadje Smithson wordt in het meer Sonny Lake het lichaam gevonden van Rosalind Ryan, een knappe vrouw. Op de plaats delict drijven rode rozen. Rechercheur Gemma Woodstock doet er alles aan om op de zaak gezet te worden, omdat ze een verleden heeft met Rosalind. Iets wat ze tracht achter te houden voor haar collega’s. Wat is er allemaal tussen hen in het verleden gebeurd?

Het verhaal wordt zowel in het heden als in het verleden weergegeven, waardoor je Gemma en Rosalind beetje bij beetje beter leert kennen. Het verhaal komt wat traag op gang, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt en je wilt echt weten wie Rosalind vermoord heeft. Ook het feit dat het kerst is in de broeiende Australische zomer, geeft een speciale toets aan het verhaal.

Het duistere meer is een spannend thrillerdebuut en ik ben wel benieuwd naar meer.

Meer recensies van bonkikong