Vrijdag

In 'Vrijdag' volgen we de 48 jarige Sandra van Dalsum, getrouwd maar houdt er ook een aantal minnaars op na. Toch baart haar huidige relatie met een jongeman haar zorgen en besluit ze er een punt achter voor het te laat is. Maar dan wordt hij samen met een andere vrouw dood gevonden in een hotelkamer. En Sandra krijgt het gevoel dat zij achtervolgt wordt...

Hollander bouwt de spanning in het verhaal goed op. Eerst leer je Sandra wat beter kennen; een succesvolle, goed uitziende zakenvrouw die het prima voor elkaar heeft in het leven. Ze heeft twee kinderen, een zoon en een dochter. Met haar zoon heeft zij een hele sterke band, terwijl de relatie met haar dochter moeizaam verloopt. De schrijfstijl van Hollander is vlot, met makkelijk te lezen zinnen en korte hoofdstukken. Je vliegt door het verhaal heen, wat sterk opgebouwd wordt naar een spannend plot. Het verhaal krijgt onverwachts een verrassende wending en de dader van de moordpartij wordt goed verborgen gehouden tot het einde.

Meer recensies van books.plants.breda