Dit heb je verdiend

Nadat ik genoten had van het eerste deel met Gina Harte in de hoofdrol, heb ik vrij snel 'Dit heb je verdiend' opgepakt. In dit boek volgen we Gina Harte die de bruto moord op Melissa Sanderson moet zien op te lossen. Melissa leidde een rustig leventje in een rustige buitenwijk. Maar nu is ze dood, bruut vermoord maar haar lichaam vertoont bewijs van eerdere verwondingen. Dit herinnert Gina aan haar eigen gewelddadige verleden en zij zet dan ook alles op alles om de moordenaar te vinden. Wat niet geheel zonder gevaar voor haar eigen leven is.

'Dit heb je verdiend' begint direct al met de nodige spanning in de proloog waardoor je gelijk in het verhaal gezogen wordt. Hoewel het eerste deel daarna wat voort kabbelt, zit vanaf halverwege de vaart er flink in en wordt de spanning verder opgebouwd naar het plot. De korte, makkelijk leesbare hoofdstukken eindigen vaak met een cliffhanger, waardoor je het boek moeilijk kan wegleggen. Net als Gina Harte wil je weten hoe Melissa aan haar verwondingen van voor haar dood kwam en wie de dader is. Haar man die losse handjes heeft? Haar jaloerse minnaar? Of is er nog iemand anders in het spel?

In dit tweede boek leer je Gina Harte weer een stukje beter kennen, al maakt ze ten opzichte van deel 1 minder ontwikkeling door. Hoewel ze moeite heeft met het aangaan van relaties, zowel met mannen als met haar dochter, geeft ze steeds meer bloot over haar verleden met een man die haar regelmatig mishandelde. Zijn dood was een ongeluk, maar het schuldgevoel dat aan Gina knaagt wordt door Kovach zo beschreven dat je het zelf bijna voelt. Juist door dit stuk verleden, voelt Gina zich zo verbonden met het slachtoffer in haar nieuwe zaak.

Kovach heeft met 'Dit heb je verdiend' wederom een sterke thriller geschreven die je nieuwsgierig maakt naar het volgende deel met Gina Harte in de hoofdrol.

Meer recensies van books.plants.breda