Ik hou je vast

In 'Ik hou je vast' volgen we Millie die samen met haar vriendin Jess in een appartement in Londen woont. Millie werkt bij The Guardian en grijpt haar kans om dichterbij haar ex-vriend Ethan te komen door een serie artikelen te schrijven over de hotelketen waar hij werkzaam voor is. De relatie tussen Ethan en Millie is op een abrupte wijze ten einde gekomen, maar Millie heeft hem in haar hart nooit losgelaten. En dan staat weer oog in oog met de liefde van haar leven...

Folkers heeft met 'Ik hou je vast' een feelgood roman geschreven met het heftige onderwerp van seksueel misbruik erin verweven. Hierdoor is het absoluut geen zoet sappige roman die je zomaar even tussendoor leest. Het verhaal wordt vanuit de perspectieven van Millie en Ethan vertelt. Dit maakt het voor de lezer interessant, omdat het verhaal op deze manier laagje voor laagje afgepeld wordt. De emoties van zowel Millie als Ethan worden door Folkers op zo'n wijze beschreven dat deze bij de lezer hard kunnen binnenkomen. Ik heb dan ook regelmatig met kippenvel zitten lezen en bij de laatste 100 bladzijden rolden de tranen over mijn wangen. Mede hierdoor geef ik het boek 5*, want ik word niet snel zo geraakt door een verhaal en waarbij ik beide hoofdpersonen zo graag even vast zou willen houden om hen te troosten en steunen met verdriet waar beiden doorheen gaan.

Ondanks het zware thema van seksueel misbruik, valt dit boek toch wel in de categorie feelgood roman. En dat is ook tegelijkertijd ook de kracht van Folkers; een roman met een zwaar thema wat je toch met een glimlach om de lippen en een goed gevoel doet dichtslaan. Ik kijk uit naar meer werk van haar!

Meer recensies van books.plants.breda