Gewoon weer een geweldig deeltje uit the Dresden Files serie van schrijver Jim Butcher die onlangs heeft aangekondigd dit jaar niet één maar twee nieuwe delen uit te brengen in de serie. Het is dit jaar alweer 20 jaar geleden dat het eerste deel, Storm Front, uitkwam. Zo lang is het overigens niet geleden dat ik kennis maakte met de serie. Dat was begin dit jaar en het was liefde op het eerste gezicht. Het gaat over Harry Dresden, een tovenaar die opereert als privé detective in het huidige Chicago. Je kunt er natuurlijk van uitgaan dat wanneer je in het telefoonboek staat als Tovenaar te huur, je aandacht krijgt vanuit verschillende hoeken, voornamelijk uit die van het bovennatuurlijke. Harry fungeert regelmatig als adviseur voor de Chicago Police welke een speciale afdeling hebben die handelen in zaken die moeilijk in een hokje te plaatsen zijn. In deze hoedanigheid heeft hij een vriendschap gesloten met de vrouwelijke leider van deze afdeling, Karen Murphy. In het verloop van de serie heeft hij inmiddels vriendschappen gesloten met een groep weervolven, Ridders van het licht en een vampier van the White Court die wellicht meer is dan enkele een vriend zoals we te weten zullen komen in dit zesde deel van de serie waarin de vampier in kwestie, Thomas, Harry inhuurt om een baas van een sexfilm studio te beschermen tegen een vloek. De baas in kwestie is een eigen studio gestart en krijgt daarbij uiteraard de nodige weerstand welke zo ver gaat, dat er magie aan te pas komt om hem dwars te bomen, met dodelijke gevolgen voor zijn personeel. Harry moet voorkomen dat er meerdere doden gaan vallen. Tegelijk moet hij het opnemen tegen een groep vampieren van the Black Court (de gevaarlijkste in zijn soort, het soort dat we kennen van de Dracula verhalen) welke onder leiding van Mavra een dodelijk bewind voeren in Chicago. Het levert wederom een zeer gaaf boek op met wederom een geweldige ontknoping die doet verlangen naar het volgende deel. Het deel dat uiteraard alweer klaar staat op mijn boekenplank om gelezen te worden.

Reacties op: Gewoon weer een geweldig verhaal uit het Dresden Universum!

Blood Rites - Jim Butcher