“Anders dan andere” boek, zoals de hoofdpersoon.

CarineHeijmans 18 februari 2024
Cassandra heeft een slechte dag. Ze wordt gedumpt door haar vriend en ook nog eens ontslagen. Als ‘s avonds haar vriend echter weer komt opdagen en doet alsof er niets is gebeurd, komt ze erachter dat ze in de tijd kan reizen en gebeurtenissen zo vaak ze wil over kan doen. Dit lijkt haar kans om fouten die ze heeft gemaakt te herstellen. Maar wijzigt ze daardoor ook de loop van bepaalde dingen?

Het was maar goed dat ik van tevoren al wat recensies had gelezen en dat uit het voorwoord van het boek al duidelijk wordt dat Cassandra (net zoals de schrijfster) aan een vorm van autisme lijdt. Want ik werd ontzettend moe van m.n. het eerste deel van het boek. Het wordt nl. beschreven vanuit Cassandra. En daarmee is het vooral heel knap, want haar aparte manier van met dingen omgaan, haar kijk erop en de (door het tijdreizen) zich steeds herhalende gebeurtenissen moeten voor haar ook heel vermoeiend zijn. Doorlezend wen je eraan en m.n. de plottwist op ongeveer 2/3 van het boek en het geweldige slot maken het toch zeer de moeite waard. Even doorzetten dus!

Een leuke toevoeging zijn ook de vele verwijzingen naar verhalen uit de Griekse mythologie. Zeker als je daarmee een beetje bekend bent. Ik heb 6 jaar Grieks gehad dus sommige kwamen mij wel bekend voor. Een anders-dan-andere boek, maar wel leuk!

Meer recensies van CarineHeijmans