Meer dan een gewoon liefdesverhaal

Celine 04 november 2019
WAARSCHUWING: In dit boek komen zelf zelfverwonding en kanker voor. Als dit je raakt of als je zelf met deze problemen worstelt, kan het onverstandig zijn om dit boek te lezen. Kijk voor meer hulp voor zelfverwonding op https://www.zelfbeschadiging.nl/.

Ik had al eerder van dit boek gehoord, maar ik was er nooit zo geïnteresseerd in geweest. Totdat ik bij Fright Night van dezelfde auteur dit boek tegenkwam aan het eind en het me wel leuk leek. Even later ging ik naar de bibliotheek waar ik het boek vond en een paar dagen later begon ik er in. En was het wat?

Mijn beoordeling: 8.7/10 of 4/5*

Lauren zit totaal niet lekker in haar vel en om minder pijn te voelen snijdt ze zichzelf. Ze gaat langs bij de schoolpsychologe, maar na een tijdje wordt ze door de psychologe gestuurd naar het ziekenhuis om hopelijk beter tot zichzelf te komen. Ze moet de doodzieke Casper begeleiden en hoewel ze er in het begin tegenop ziet, begint ze langzaam het leven te waarderen. Al helemaal als Lauren een meisje leert kennen in het ziekenhuis dat een nieuw gevoel in haar weet op te wekken dat ze helemaal niet kent.

Voor ik begon met lezen had ik natuurlijk al wel een paar verwachtingen. Zo deed het boek me heel erg denken aan Niemands Meisje, maar verwachtte ik wel iets meer van het boek. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik female/female-romances erg leuk vind om te lezen (om de een of andere reden vind ik dat net iets interessanter dan female/male-romances...) en dit boek draait daar om. Ik kon niet wachten om te beginnen met lezen!

In het boek worstelt Lauren nog met haar gevoelens. Ze leert een jongen Sepp kennen die ze erg leuk vindt, maar ook Jasmijn, het meisje van het ziekenhuis, laat haar maar niet los. Al bijna vanaf het begin vond ik Sepp een echte eikel. Ik houd een aantekeningenboekje bij waarin ik meer dan 10 keer heb geschreven dat ik Sepp niet leuk vond en Lauren hem maar moest laten vallen. Ach, ik was gewoon heel enthousiast over de relatie tussen Lauren en Jasmijn :)

Hoewel dit een heel positief boek lijkt te zijn, moet je wel opletten dat Lauren zichzelf snijdt. Als je hier problemen mee hebt is het verstandig om dit boek even aan de kant te laten. In het boek wordt hier veel aandacht aan besteed, maar ook andere onderwerpen komen voorbij zoals verliefdheid en jezelf ontdekken.

Ik zie je tussen de wolken is een bijzonder boek dat mij heeft verrast. Mijn favoriete tropes komen erin voor, dus dat is natuurlijk altijd een pluspunt. Daarnaast leerde ik de personages steeds beter kennen en begon ik om ze te geven. Op het einde kon ik bijna niet meer stoppen met lezen, zo graag wilde ik weten hoe het af zou lopen! Het is zeker een aanrader met een mooie boodschap en een goed boek voor beginnende YA’s!

Wat is jouw favoriete romance-trope?

Deze recensie verscheen eerder op:

Meer recensies van Celine