Het perfecte boek voor tijdens een lastige periode

Celine 18 februari 2021
Mijn beoordeling: 4/5 of 8/10

Niet alleen is dit een van de meest onbekende boeken uit mijn boekenkast, ook is het een van de boeken die ik al het langst ongelezen in de kast had staan. Tijdens de OWLs had ik een boek nodig dat begon met de letter ‘m’ en dit boek paste perfect. Nu alleen nog hopen dat het het waard was en ik het niet net zo goed een paar jaar geleden had kunnen unhaulen…

T.C. en Augie zijn beste vrienden hoewel ze toch behoorlijk verschillend zijn. De een is fan van honkbal en de ander kan niet zonder musicals. Als er een nieuw meisje Alé in de klas komt, wordt T.C. gelijk verliefd op haar. Maar in tegenstelling tot andere meisjes wil zij niks van hem weten. Door het schooljaar heen leren de drie elkaar en zichzelf beter kennen.

Als ik dit boek zou moeten omschrijven met één woord, dan zou dat woord ‘fijn’ zijn. Dit is een fijn boek. Dat komt vooral doordat het boek vol positiviteit zit en er nauwelijks wat fout lijkt te gaan. Daar ben ik nogal dubbel over, omdat het aan de ene kant onrealistisch lijkt dat er weinig fout gaat, maar het aan de andere kant toch een prettig boek is dat je een fijn gevoel geeft.

Het verhaal van T.C., Augie en Alé volg je vanuit alle drie hun perspectieven in de vorm van e-mails, verslagen of berichten. Hierdoor is het soms lastig om ieder personage goed te leren kennen. Ze worden eigenlijk gekenmerkt door maar een paar eigenschappen. Je weet een aantal uiterlijke kenmerken, maar verder ken je maar weinig eigenschappen. T.C. houdt van honkbal en wordt vrienden met een zesjarige jongen die doof is, Augie is geobsedeerd door musicals en Alé kan geweldig goed dansen en zingen terwijl dat eigenlijk niet mag van haar ouders. Verder kan ik je vrij weinig vertellen over de personages.

Daarnaast vond ik het soms lastig om geïnteresseerd te blijven in het verhaal. Er gebeurt soms vrij weinig in en als je weinig van musicals of honkbal weet kan het af en toe behoorlijk saai zijn. Dit had ik gelukkig niet heel vaak, omdat er niet heel veel op wordt gefocust. De personages waren erg leuk en ik leefde met ze mee. Ook leest het boek erg snel, omdat er op een pagina soms niet heel veel woorden staan en het erg grappig is. Ik was vooral benieuwd naar de rest van het verhaal, waardoor ik maar pagina na pagina bleef omslaan.

Dit is een leuk boek voor tussendoor en geeft je fijne gevoelens, waardoor het een perfect boek is om te lezen tijdens een lastige periode. Dit boek kwam dan ook als geroepen. Hoewel de personages vrij cliché zijn en je ze niet goed leert kennen, zijn ze toch erg grappig en leef je met ze mee. Ik heb er geen spijt van dat ik dit boek heb opgepakt en ik raad het zeker aan, zeker in deze lastige tijden.

Welk boek raad jij aan om te lezen tijdens lastige periodes?

Deze recensie verscheen eerder op:

Meer recensies van Celine