Heerlijke feelgood

"Onverbeterlijk" de novelle van Lisette Jonkman. Het idee voor dit verhaal is tot stand gekomen op de eerste dag van onze lockdown in deze quarantaine periode. Nu het allemaal weer iets 'soepeler' wordt kunnen we genieten van een heerlijk feelgood verhaal, waar de quarantaine een rol in speelt. Journaliste Bente is net klaar met haar interview op de boerderij van Ivan de onverbeterlijke, onbeleefde schrijver die ze net geïnterviewd heeft. Als Bente na het interview op het station staat om naar huis te gaan, belt haar moeder. Haar vader blijkt Corona te hebben en het is nu dus beter dat Bente niet naar huis toe komt. Als ook nog blijkt dat de trein niet meer rijdt, en Bente met pijnlijke voeten, door te hoge hakken, plompverloren op het perron staat, slaat de paniek licht toe. Waar moet ze heen? Hier blijven, in de middle of nowhere bij de onverbeterlijke schrijver? Dan moet de verplichte anderhalve meter afstand geen probleem zijn voor Bente... Of toch wel? Lisette heeft met "Onverbeterlijk " een meeslepend, grappig, spannend en romantisch verhaal neergezet. Het enige minpuntje is dat het veel te kort is hahaha. Een aanrader!Bedankt Lisette!

Meer recensies van De boekenkast van Bianca