De allerlaatste pagina's zullen nog voor vuurwerk zorgen in de komende delen!

elinevandm 18 juni 2020
Het stille meisje vormt het vierde deel van de serie rond psycholoog Sebasian Bergman en het team van de Nationale Recherche. Ze krijgen meteen een pittige zaak voorgeschoteld tijdens de paasvakantie waarbij een heel gezin uitgemoord werd. Het motief voor deze daad lijkt aanvankelijk onvindbaar. Het gezin leefde zeer milieubewust en wat in afzondering, maar niks wijst erop dat ze echt vijanden hadden. Na onderzoek komt aan het licht dat er nog iemand anders in het huis aanwezig was en dat die persoon is kunnen vluchten. Het blijkt om Nicole te gaan, een nichtje van de vermoorde jongens. Ze is uit het huis kunnen ontsnappen en het is nu aan de Nationale Recherche om haar zo snel als mogelijk te vinden voor de moordenaar dat doet.

Het stille meisje is opnieuw een goed deel in de befaamde Bergmankronieken en zeker de allerlaatste pagina’s zijn spannend om te volgen. Er gebeuren heel wat dingen, die in de volgende boeken zeker nog hun nasleep zullen hebben. Ik ben alvast benieuwd hoe het verder zal lopen met het team en met Sebastian, die er stilaan een kunst van maakt om problemen te zoeken. Hoewel hij toch ook zo zijn sympathieke kanten heeft. Ik ben fan en blijf fan van deze reeks. 4 sterren voor dit vierde deel!

Meer recensies van elinevandm