De kinderwet

ElsDeveuster 17 december 2019
Ik kwam in de bibliotheek de DVD tegen van de film dat gebaseerd is op dit boek. Emma Thompson speelt de hoofdrol. In tegenstelling tot de meesten, denk ik, ben ik iemand die graag boekverfilmingen kijkt. Maar ik wil wel altijd eerst het boek gelezen hebben. Kijk ik een film waarvan achteraf blijkt dat het gebaseerd is op een boek, lees ik het boek niet meer. Ik maakte daar slechts één uitzondering op en dat was met The handsmaid's Tale, ik zag eerst de serie en las daarna het boek.
Dus ik nam de film mee uit de bibliotheek en tegelijk ook het boek. Nu ik het boek uit heb, kan ik de film zien.
Met zekere terughoudendheid, geef ik toe, begon ik aan het boek. Waarom ? Omdat een eerder boek (De brief in Berlijn) dat ik van Ian McEwan poogde te lezen, mij helemaal niet beviel. Het is het enige boek ooit dat ik niet uitlas. Het is een minder bekend boek van McEwan maar ik geraakte er echt niet door. Hij heeft nochtans een goede reputatie en krijgt lovende reacties op zijn boeken.
De kinderwet is een goed boek maar niet meer dan dat, geen uitspringer, dus drie sterren. Graag gelezen.

Meer recensies van ElsDeveuster