Honderd stukjes van mij

Femleest 11 maart 2020
Toen ik honderd stukjes van mij van Lucy Dillon zag liggen in de winkel, viel gelijk mijn oog op dit boek. Het lag naast een aantal andere boeken met dezelfde soort omslagen. Dit boek sprak mij het meeste aan en ging daarom mee naar huis, eenmaal gelezen vond ik het jammer genoeg een beetje langdradig. Maar toch is dit wel een verhaal met een mooie boodschap.

In dit boek maken we kennis met Gina Bellamy, ze is nog maar net gescheiden van haar man Stuart en haar borstkanker is in remissie. Door de scheiding staat haar leven op zijn kop en ze besluit om het helemaal anders te gaan doen. Ze verhuist naar een klein flatje waar alle wanden tot aan het plafond toe helemaal vol staan met verhuisdozen. Gina is er helemaal klaar mee om zoveel spullen te hebben en besluit dan ook om deze uit te zoeken. Met de regel dat ze honderd dingen van zichzelf mag bewaren. Hierdoor hoopt ze meer ruimte in haar hoofd te krijgen. Ze krijgt daarbij veel hulp van haar vriendin Naomi die haar af en toe een schop onder haar kont in de goede richting geeft. Nick is de eigenaar van het te renoveren huis waar Gina onder andere de voor de aanvraag van de vergunningen zorgt en daarnaast nog veel meer voor hun renovatie regelt. Tijdens de renovatie krijgt Gina gevoelens voor Nick, maar hij heeft al een relatie met Amanda, zij is veel weg naar het buitenland voor haar werk. Krijgt Gina het uitendelijk voor elkaar om te kiezen voor haar eigen toekomst net als haar ex Stuart of blijft ze hangen in het verleden?

Doordat in elk hoofdstuk een voorwerp wordt besproken met daarbij ook het verleden van elk voorwerp vond ik het boek wat langdradig overkomen. Het verhaal in het heden vond ik dan wel weer boeiend om te lezen. Daardoor vond ik het ook jammer dat ik eerst weer een gedeelte over het verleden moest lezen, voor ik verder kon lezen over het heden. Het is heerlijk om te lezen hoe Nick en Gina om elkaar heen blijven draaien, het werd zo goed beschreven dat het voelde alsof je zelf aanwezig was bij de renovatie. Ik had dan ook een heel goed beeld bij hoe het huis er uit zag. Over het algemeen vond ik dit een erg mooi boek, alleen vond ik het verleden over de voorwerpen geen toevoeging geven aan dit verhaal.

Meer recensies van Femleest